MIN DIET

hej på er, verkligen fler än vad jag trodde som var nyfikna på min så kallade "diet". vet inte riktigt om man kan säga att det är det men iaf här är några "regler" och annat som jag följer och har följt under snart tre veckor:
* inget godis förutom något litet gott på fredag eller lördag kväll. (obs: endast en av dagarna)
* äter inte mellanmål längre när jag kommer hem, utan äter mer på middagen mamma lagar när hon kommit hem.
* utövar någon slags fysisk aktivitet dagligen, allt från två timmars gymnastikträning till 30 minuters promenad med hunden eller en kompis/syster.
* använder kanel i många rätter för att minska sötsuget. 
* blir jag sötsugen ändå tar jag alltid två tuggumin.
* äter typ 3 ägg per dag vilket är supernyttigt!!

extra grej denna veckan är att jag hemma med familjen har "deffa-vecka" som vi kallar det. det innebär att vi inte äter bröd, inte har dressing/sås till maten & ersätter pasta&potatis med ris, couscous, bulgur osv.
någon undrade även hur mycket jag tränar i veckan, och sammanlagt tränar jag väl ca: 6-7 h gymnastik och utöver det tränar jag runt 3-4 h själv (springa, promenader, styrketräning osv).

och ingen idé att ni får för er att kommentera något om att detta inte är bra eller något, för jag gör som jag vill och det är min kropp det handlar om. right? :) sen om ni har tips får ni gärna skriva dom! PUSS
det går om man bara vill

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! ett tips ifrån mig är att äta något litet var tredje timme så att kroppen inte ställer in sig på svält :) då lagrar den mindre fett dessutom! :D äta många gånger men lite, ett bra tips ifrån mig :D<3



älskar din blogg btw

2012-04-16 @ 21:50:40
Postat av: Agnes

Varför ta bort potatis? Är inte det nyttigare än ris? (vanligt ris alltså) :D

2012-04-16 @ 21:52:29
URL: http://aggeoa.blogg.se/
Postat av: Agnes

Varför ta bort potatis? Är inte det nyttigare än ris? (vanligt ris alltså) :D

2012-04-16 @ 21:52:33
URL: http://aggeoa.blogg.se/
Postat av: Josefin (granströöööm)

Du kommer att klara det Fanny! Vilka mål du än har!

Jag läste att någon redan kommenterat och tipsat om att äta var tredje timme, och jag skulle tipsa om ungefär detsamma! Mitt tips är att var tredje/fjärde timme äta nått litet. Om du vill vara extrem i din diet behöver det inte ara några stora mål! T.ex. en rejälfrukost (gröt, ägg, frukt och knäckis typ) och i skolan innan lunch / efter lunch, någon frukt. T.ex. en banan som garanterat håller dig mätt länge! Sen säger du att ni käkar mat på eftermiddagen/kvällen, och beroende på om det är tidigt/sent så kan man lägga "sista" mellisen antingen innan eller efter, men den mellisen kan vara en näve valnötter! SUPERNYTTIGT!



Hahaha, skulle kommentera kort men blev visst... Långt! Kör hårt bruden! Love u <3

2012-04-16 @ 22:12:38
Postat av: johanna:D

det är ju bättre att äta mellanmålet och äta mindre middag:)

2012-04-16 @ 22:23:55
URL: http://joas.webblogg.se/
Postat av: Agnes

SV: Tack Fanny, det värmer! Jag antar att när man står där och det inte blir som man tänkt sig så tror man det går sämre än vad det gör.. :) Lycka till på torsdag! :D

2012-04-17 @ 19:57:21
URL: http://aggeoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

förstår inte varför du ska gå på diet, din kropp är perfekt som den är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-04-17 @ 20:45:13
Postat av: Anonym

det är fult och va så mkt som höger

2012-04-17 @ 21:29:14
Postat av: -

Hur gör du då i skolan? Äter du vanlig mat eller tar du bara sallad där?



Grym blogg!!

2012-04-19 @ 08:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback