finns inte ord till en rubrik.

läs inte om ni inte vill helt enkelt.

har bara sån lust att sluta med allt.
bloggen, bilddagboken, facebook.
livet utanför datorn.
fly ifrån vänersborg,
starta om på nytt och lämna all skit bakom sig.
fattar ni känslan?
eller bara spola tillbaka tiden.
tjughundranio. ett år jag aldrig glömmer.
eller rättare sagt, sommaren tjugohundranio.
alla minnen, det är ganska sjukt egentligen.
hur allt kan förändras så otroligt fort.
jag tror att mitt liv för inte så längesedan,
bara förändrades på endast en vecka.
ganska omöjligt enligt mig.
men är man fanny nilsson lyckas man ju alltid med allt.
så nej adam, det är inte som du säger.
från att vara högst upp på toppen till längst ner på botten.
och jag vet, jag vet att jag har sårat jättemånga på vägen.
och jag är så otroligt ledsen.
jag hatar mig själv för det jag gjort.. gjorde.
och jag förväntar mig inte att någon ska förlåta mig heller för den delen.
bara..glömma det när vi träffas eller något sånt..
om det skulle hänt förra året skulle ju typ alla bli chockade.
ingen kände mig och jag var den lilla blyga tjejen.
då trodde alla att mitt liv var helt perfekt,
och det tror många nu med.
men nej, det är inte så.
har inte vart så.
kommer aldrig att bli så.
pauline nilsson,
som jag en gång i tiden kallade för min syster,
och som jag tycker så mycket om,
var en av alla som jag sårade.
och jag ångrar det,
ångrar det mer än allt annat.
för innan det, var vi bästa vänner.
men med tiden blev allt bara sämre och sämre och nu pratar vi knappt med varandra.
det har väl egentligen ganska många anledningar.. men jag saknar henne.
saknar att bara kunna skicka iväg ett sms och fråga om det gick bra att jag kom över en stund.
sitta på hennes matta, prata om allt, musik i bakgrunden och ben & jerry's.
jag glömmer aldrig kvällarna..
vet att du aldrig riktigt kommer förlåta mig,
men jag antar att det är så det är.
skylla mig själv är det jag får göra.
egentligen var det inte alls det här jag ville skriva om,
men det är så svårt att låta bli när man tänker på det hela tiden.
det finns så mycket jag vill säga till så många,
men som jag vet bara skulle ta in det i ena örat och sen ut genom det andra,
och vidare gå och berätta för alla hur patetisk man är för att man ens försöker.
men egentligen, vad tjänar det till?
det kommer ju ändå aldrig bli som man önskar att det skulle bli.
drömmar verkar ju bara slå in för människor som är lyckliga.
även om man ser stark ut på utsidan,
så finns det så mycket som trycker ner en på insidan.
men vem bryr sig egentligen om insidan nu för tiden?
utsidan verkar ju vara det enda folk tänker på.
fast det klart, som linnea en gång sa;
- "utsidan ger insidan en chans".
och det stämmer ju, så himla bra också.
jag är förvånad själv över hur mycket man egentligen går efter utseendet.
även om man inte tänker på det.

men ändå kanske det är bäst att bara lämna allt bakom sig och gå vidare?
jag vet inte.
vet ingenting längre.
allt är bara så jävla hopplöst.
jag vet att jag vart sån här de senaste veckorna:
depp, sur, nere, ledsen.
men jag ska försöka lägga anledningarna bakom mig nu.
men sanningen,
skadar mig så hårt inombords och jag kan inte släppa det.
för ni vet inte hur det känns när man börjar bli van med att bli kallad äckel, falsk jävla hora och fitta.
jag saknar tiden då jag kunde veta att allt skulle bli bättre och lösa sig.

för du kan ta dina drömmar,
dina löften,
våra minnen,
- för jag tänker inte stå kvar på samma ställe längre.
tiden är över,
chanserna är slut,
för inget som kan förändra det faktum,
att det aldrig kommer bli som förut.
det gör sjukt ont nu, men det blir bättre.
jag tröstar mig själv med att det inte kan bli sämre.
tiden läker alla sår,
men just nu så mycket mer än jag tål.
tårarna rinner varje kväll,
och det kommer dom nog fortsätta göra så länge det är såhär.
det svider i hjärtat och jag faller isär.
min kropp orkar snart inte mer av skiten.
vill fly bort från allt för jag orkar seriöst inte stanna här längre.
alla minnen härifrån och jag kan inte glömma det som hänt,
så länge jag stannar kvar.


jag tror att du också upplevt den där känslan,
att man bara vill bort från världen,
lämna allt bakom sig och bara börja om på nytt.
att man aldrig räcker till i den här jävla världen vi lever i idag.
att man hela tiden har en stor sak i hjärtat som gör att man känner sig ledsen och nere.
ledsen över nästan ingenting egentligen.
det känns som ingen bryr sig även om man egentligen har massor av vänner som stöttar och bryr sig.
men den där känslan,
som borrar sig in i dig,
går inte att släppa.


if someone you love hurts you,

cry a river,

build a bridge,

and get over it.

Kommentarer
Postat av: lejla

finns, och jag menar det verkligen.

även fast vi inte känner varandra.

<3

2010-05-17 @ 20:50:54
URL: http://lejladelkic.blogg.se/
Postat av: malin :)

jag älskar dig. <3

2010-05-17 @ 20:57:14
Postat av: josefin

även om vi inte heller känner varandra så finns jag,

det låter så himla hemskt och jag kan verkligen leva mig in i det och tänk om det var jag :O

jag förstår fullt ut om du är deppig och så.

<3

2010-05-17 @ 21:14:48
URL: http://www.writtenbyme.devote.se
Postat av: Viola

FannyFanny <33

Du vet att jag älskar dig och du är fetaste uppiggaren när jag verkligen behöver det.

Jag finns alltid för dig även om jag vet att det knappt fungerar.

För det är som att släpas i grus utan att det där jävla gruset försvinner någon jävla gång.

hhm. har ingen aning om vad jag vill säga med detta.

Men ja. Jag älskar dig.

Och försök glöm skiten i Stockholm och var med folk du verkligen tycker om. Antar att det är lite lättare så.

<3

2010-05-17 @ 22:22:21
URL: http://violas.devote.se
Postat av: sanna

det är bara att inte bry sig om vad andra säger, det sätter sig djupt in i själen. men det är sår man får lära sig att sy ihop. Förstår precis vad du menar med texten, vissa dagar är sämre än andra så är livet. men samtidigt om man fokuserar på det negativa så dras man bara ner mer i skiten. men man har rätt att må dåligt ibland det är en självklarthet, fin blogg du har. Vet inte riktigt hur jag kom in här, du känner min bror han har pratat om dig så kände igen namnet, kul med en till vänersborg-blogg. :)

2010-05-18 @ 00:08:50
URL: http://bottensanna.blogg.se/
Postat av: Mollan

Publicera inte detta. Jag finns också. Snälla prata med mig, jag har faktiskt också varit ung och haft motgångar. Nyss släppte jag av dig vid bussen mot Stockholm och du var så pigg och glad och jag kände mig lycklig för din skull. Nu blöder mitt hjärta när jag läser hur du mycket du bär inom dig. Hoppas att du ändå har det bra i huvudstaden och tänk på att det är många som tycker om dig.

2010-05-18 @ 05:49:02
Postat av: Josefin

Du fick mig precis att lipa.

Det du säger är så otroligt sant och jag känner igen mig,

jag vet precis hur det är att gå runt dag efter dag och känna samma jävla skit. Det är precis så allt känns nu. Kanske en smitta över Vänersborg?! Jag hoppas att du snart klarar av att le, le på riktigt liksom. Du är så otroligt grym och hur många gånger jag än säger det, så är det kanske inte rätt tillfälle att säga det just nu, eftersom att mina ord förmodligen inte kommer spela någon roll för dig, men jag vill ändå ha det sagt. Det jag mest av allt vill säga är att jag älskar dig och finns här för dig lika mycket som jag fanns för dig då. Man lämnar inte en vän. Ha det så bra i stockholm nu älskling och hoppa över att tänka på allt här hemma, det löser sig när du kommer hem! JAG ÄLSKAR DIG FAAANNNYYY (L)

2010-05-18 @ 10:29:36
URL: http://granstroms.bubbleroom.se
Postat av: lina

fanny... ska vi fly från fuckingjävlafitt vänersborg?

bort till... Australien. bada sola bli negrar så ingen känner igen oss. sen om 5år kommer vi tillbaka och bygger upp ett nytt liv.. bättre en någonsin.

för jag känner oxå att jag inte klarar av här.

för mycket skit.

och det är mitt fel.

men ändå. om livet ändå vore som i sagorna.

sagor vill oss tro att allt är så perfekt.

men i verkligheten... det är som en svart planet av tårar och hat.

fanny. jag älskar dig.

(L)

2010-05-18 @ 15:18:24
URL: http://linaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback