inriktning?

INRIKTNINGAR samhällsvetenskapsprogrammet

  • Samhällsvetenskap

    Samhällsanalys ur olika perspektiv. Du studerar internationella frågor, globalisering och genusvetenskap.

  • Beteendevetenskap

    Människans utveckling och samspelet mellan människor. Här ingår kurser i sociologi och psykologi.

  • Medier, information och kommunikation

    Mediernas roll i samhället och hur de påverkar oss. Information, reklam och journalistik både teoretiskt och praktiskt. Självklart arbetar vi med den senaste tekniken, och våra lärare har gedigen branscherfarenhet.

     

    någon av dessa inriktningar ska jag välja innan den 1 februari. det riktas mot beteende.. men är inte helt säker. beror delvis på klassen såklart, och vad mina kompisar ska välja. fast främst tänker jag självklart på vad JAG vill läsa och lära mig.

    men vad tror ni skulle vara roligast? vad skulle ni valt? och varför? tacksam för lite åsikter :D


Kommentarer
Postat av: malin solvang

Självklart beror det helt på vad du vill i framtiden och så. Men jag hade tyckt att beteendevetensakp eller media verkar bäst och mest itressant :)

Men det beror helt på vad du vill med livet. Har du tänkt satsa på att skriva, bli bra på det och kanske rent av satsa på bloggen hade media varit bäst men om du hellre vill jobba med människor är beteendevetenskap bäst :) och du, glöm inte att detta inte gäller för alltid! Du kan ändra dig när du pluggar vidare så det är inte hela världen om det blir fel! <3

2012-01-20 @ 14:45:40
Postat av: louise

-Vänta, gå du inte red i gymnasiet?

2012-01-20 @ 22:26:13
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vill läsa beteende men som du säger, det beror på klasserna och lärare

2012-01-21 @ 22:28:08
URL: http://linneduqing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback